ירקות אורגניים – בהחלט כדאי לקחת ללב

שמעתם על ירקות ופירות אורגניים וחשבתם שזאת סתם עוד אופנה תזונתית חולפת שלא שווה שינוי הרגלים? כדאי שתדעו שמחקרים הוכיחו כי ירקות ופירות אורגניים אכן בריאים יותר, ומכילים חומרים המגינים מפני מחלות לב וסרטן, וסכנות בריאותיות נוספות.

 

ירקות הם ירקות, לא?

לא ולא. ירקות אורגניים וירקות שגודלו בשיטות קונבנציונליות הם ממש לא אותו הדבר. במשך העשור האחרון פורסמו מחקרים בכל העולם המצביעים על הבדלים מהותיים בערכים התזונתיים בין ירקות אורגניים ופירות אורגניים לירקות ופירות "רגילים". נמצא למשל, כי ירקות אורגניים מכילים הרבה יותר ויטמינים ומינרלים לכל גרם מאשר ירקות שגודלו בשיטות הקונבנציונליות. מחקרים של אפרסקים, תפוחים ועגבניות אורגניות מצאו כי הם מכילים יותר ויטמינים מסוג בטא קרוטן וויטמינים ממשפחות B, E ו-C. הנתונים הללו מסבירים מדוע גם אם תצרכו כמות פחותה של ירקות אורגניים מכפי שאתם צורכים מהירקות הרגילים, עדיין תוכלו לקבל את מנות הויטמינים והמינרלים המומלצות ליום, וכן חומרים מזינים חשובים נוספים.

 

עגבניות אורגניות לבריאות

במחקר שארך כ-10 שנים השוו בין עגבניות אורגניות לעגבניות שגודלו בשיטות קונבנציונליות. התוצאות היו חד-משמעיות לטובת העגבניות האורגניות – הן הכילו כמעט פי שניים חומרים נוגדי-חמצון (אנטי-אוקסידנטים) הנקראים פלבנואידים. ב-2014 פורסם בבריטניה מחקר שניתח יותר מ-300 מחקרים קודמים, ומצא כי ירקות ופירות שגודלו באופן אורגני הכילו גם הרבה יותר אנטי-אוקסידנטים מסוג פוליפנולים. האנטי-אוקסידנטים הוכחו זה מכבר כבעלי יתרונות בריאותיים משמעותיים – הם מסייעים לגופנו להילחם בתאים סרטניים ולכן מונעים התפתחות סרטן. הם גם נמצאו כעוזרים במניעת התפתחות דמנציה מסוגים שונים. מעל הכל, הם עוזרים בשמירה על הלב, ומפחיתים מאד את הסיכוי להתפתחות מחלות לב משום שהם מונעים עלייה בלחץ הדם. מאותה הסיבה הם גם מפחיתים את הסיכון ללקות באירועים מוחיים.

 

איך למקסם את יתרונות הירקות והפירות האורגניים?

ראשית, חשוב לוודא שאתם אכן צורכים ירקות ופירות אורגניים מפוקחים על ידי משרד החקלאות. תוכלו לעשות זאת על ידי בחירת ספק תוצרת חקלאית בעל אישור ממשרד החקלאות. על הירקות והפירות עצמם מופיע סמל המחוייב בחוק, המודיע לצרכן כי אכן מדובר בתוצרת אורגנית שעברה פיקוח וניטור של תהליכי הגידול על ידי הגורמים המוסמכים לכך במדינה.

על פי המלצות משרד הבריאות בישראל (וגם במדינות מערביות אחרות בעולם), יש לצרוך בין שלוש לחמש מנות ירקות ביום תוך הגברת הירוקים בתפריט, ובנוסף שתיים עד שלוש מנות פרי מדי יום. אם תתבוננו בפירמידת המזון המומלצת, תגלו שירקות הם סוג המזון שיש לצרוך ממנו הכי הרבה במשך היום, מלבד דגנים מלאים. איך תדעו כמה היא מנה? אין צורך להטריד את עצמכם בשקילות ומדידות. מנה היא בדרך כלל בערך בגודל של אגרוף ממוצע של אדם בוגר, או כוס בגודל סטנדרטי. כאשר אתם בוחרים את הירקות לאכילה חשוב שהם יהיו טריים ככל האפשר, מכיוון שככל שאכילתם קרובה יותר לזמן קטיפתם, כך כמות הערכים התזונתיים בהם גבוהה יותר. עדיף לצרוך ירקות כאשר הם בצורתם הטבעית – טריים, ולא מבושלים או אפויים. אם צורכים אותם מבושלים או אפויים, כדאי להקפיד לצרוך בדרך כלשהי גם את נוזלי הבישול או האפייה, שכן הם מכילים חלק מהחומרים המזינים שיצאו מן הירקות בתהליך ההכנה.

חשוב לדאוג לכך שבכל רגע נתון יהיו בבית די ירקות טריים כדי שתהיה לכל באי הבית, במיוחד לילדי המשפחה, את האפשרות לבחור ירק לאכילה בארוחה או כנשנוש בין ארוחות. אין צורך "לרוץ" לבתי טבע מרוחקים או יקרים כדי שזה יקרה. היום יש אפשרות להזמנת ירקות אורגניים עד הבית, במחירים סבירים לחלוטין.

עשו לכם מנהג קבוע של הזמנת סל ירקות אורגני פעם או פעמיים בשבוע. שירות מסוג זה מביא אליכם את הירקות הטריים ביותר הישר מהמגדל, ללא תיווך, במהירות הגבוהה ביותר האפשרית, כך שתמיד יהיו לכם ירקות איכותיים ובריאים לאכול בהישג יד.

מוזמנים ליצור אתנו קשר ולקבל את כל הפרטי על שירותינו

050-7153145